Nové Audi RS Q3*, dynamický vrcholný model řady Q3, je nyní ještě výraznější a silnější. Jeho motor 2.5 TFSI splňuje normu Euro 6 a je vyladěn na nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m, který poskytuje od 1600 do 5300 min-1. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 4,8 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva činí 8,4 litru paliva na 100 kilometrů (198 g CO2 na km). K této dobré hodnotě přispívá systém start-stop a elektronicky řízené olejové čerpadlo.
Pohon: 2.5 TFSI, S tronic a quattro
Audi přináší s modelem RS Q3 svou filozofii sportovního výkonu do segmentu kompaktních SUV. Pětiválec, jehož zdvihový objem 2480 cm3 je výsledkem hodnot zdvihu 82,5 milimetru a vrtání 92,8 milimetru, patří dlouhodobě mezi oceňované poháněcí jednotky – mezinárodní novinářská porota jej zvolila od roku 2010 pětkrát v řadě „Mezinárodním motorem roku“ (International Engine of the Year) ve své třídě. Ze suverénní síly v jakékoli situaci, mimořádné chuti po otáčkách a nezaměnitelného zvukového doprovodu jednotky 2.5 TFSI naskakuje husí kůže. Při vyšším zatížení a ve vyšších otáčkách se otvírá klapka ve výfukové soustavě a dodává zvuku na intenzitě.
Hnací síla pětiválce, přeplňovaného turbodmychadlem, je přenášena upravenou sedmistupňovou převodovkou S tronic. Optimalizovaným nastavením se podařilo značce Audi ještě více zkrátit dobu řazení sedmistupňové převodovky S tronic. Řidič může nechat pracovat dvoustupňovou převodovku v programech D a S nebo řadit ve vlastní režii. Pádla na volantu pro manuální řazení se dodávají sériově. Nižší převodové stupně mají sportovně těsné odstupňování, sedmý převodový stupeň má úsporný dlouhý převod. Funkce Launch Control umožňuje maximální zrychlení z klidu.
Hlavní součástí trvalého pohonu všech kol quattro je zdokonalená vícelamelová mezinápravová spojka s hydraulickým ovládáním a elektronickým řízením, která je uložena před zadní nápravou. Její elektronické řízení dokonale kombinuje stabilitu, trakci a potěšení z jízdy.
Ještě větší výkony: sportovní podvozek RS plus s adaptivními tlumiči
Přepracované Audi RS Q3 fascinuje dynamickými a bezpečnými jízdními vlastnostmi a ovladatelností. Tuhý sportovní podvozek RS snižuje karoserii v porovnání s Q3 o 20 milimetrů. Audi montuje na přání sportovní podvozek RS plus s adaptivními tlumiči. Adaptivní tlumiče lze ovládat ve třech provozních režimech prostřednictvím sériově dodávaného systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který navíc optimalizuje činnost škrticí klapky (pedálu plynu), řízení, převodovky S tronic, výfukové klapky a funkce adaptive light (na přání).
Audi RS Q3 je na českém trhu sériově vybaveno 19“ koly. Alternativně jsou nabízena 20“ kola. Kotoučové brzdy vpředu mají průměr 365 milimetrů a jejich konstrukce se zvlněnými okraji snižuje hmotnost. Brzdové kotouče jsou svírány černě lakovanými osmipístkovými třmeny s nápisy RS. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC nabízí sportovní režim a může být také kompletně deaktivován.
Jedinečný: design
Potenciál nového modelu Audi RS Q3 dávají jasně najevo výrazné designové úpravy. Maska chladiče Singleframe – s matně hliníkovým rámečkem a leskle černou voštinovou mřížkou – je nově navržena a otvor pro přívod vzduchu v předním nárazníku je zdoben nápisem quattro. Dynamický vzhled je završen hliníkovými podélnými střešními nosiči, dlouhým střešním spoilerem RS, přepracovanými zadními světlomety LED a xenonovými předními světlomety, upraveným zadním nárazníkem a velkou, eliptickou koncovkou výfukové soustavy. Pro další individualizaci jsou k dispozici čtyři designové pakety, z nichž dva jsou tvořeny ozdobnými prvky z matného hliníku a dva leskle černými ozdobnými prvky. Jako exkluzivní barva karoserie je připraven perleťový lak v odstínu modrá Sepang.
Dynamický styl pokračuje v interiéru. Sportovní sedadla s reliéfními nápisy RS Q3 jsou čalouněna kombinací černé Alcantary a kůže, na přání se dodává čalounění jemnou kůží Nappa nebo jemnou kůží Nappa s kosočtvercovým prošíváním. Sportovní atmosféru v interiéru umocňují leskle černé, svítivě červené nebo ušlechtilé hliníkové ozdobné prvky. Ozdobné obložení má sériově povrchovou úpravu černým klavírním lakem, na přání jsou k dispozici varianty z hliníku nebo uhlíkového kompozitu.
Sdružené přístroje mají šedý podklad s bílými stupnicemi a červenými ručičkami, multifunkční volant je dole zploštělý. Barevný displej informačního systému řidiče FIS ukazuje ve speciálním menu RS plnicí tlak, teplotu motorového oleje a stopky. Součástí sériové výbavy modelu Audi RS Q3 jsou také parkovací senzory plus, MMI Radio, Audi Sound System, sportovní sedadla a komfortní automatická klimatizace.
V České republice činí základní cena nového vrcholného modelu řady Q3 1 420 000 Kč. V sériové výbavě budou zahrnuty mimo jiné světlomety LED. Dodávky vozů Q3 RS zákazníkům budou zahájeny v prvním čtvrtletí 2015.