Scirocco se opravdu povedlo, hodně lidem se moc líbí a nám taky. A to nejsilnější je určitě to nejlepší. Dvoulitrový agregát TSI s základním výkonem 170 koní se zde proměnil v bestii. Nárůst 95 koní je opravdu znát. I na první pohled. Exteriér agresivitou
Jeho turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI se může pochlubit impozantním výkonem 195 kW (265 k) a 350 Nm točivého momentu. Upravený podvozek poskytuje optimální trakci díky novému elektronickému diferenciálu XDS. Bez něj by se ze Scirocca stala jen jedna velká hrabající nestvůra.
Design Scirocca R z velké části vychází ze závodního Scirocco GT24. Přední nárazník se tak doslova ztrácí v návalu otvorů vyplněných řídkou mřížkou. Zde nestojí v cestě studenému vzduchu nic. A přeplňovaný čtyřválec ho potřebuje setsakramentsky hodně. Nasává ho jak tornádo. O přístup vzduchu rozhodně nepřijdou ani posílené brzdy.V zadní časti se ERKO inspirovalo velkým střešním spoilerem, černým difuzorem a chromovanými koncovkami výfuků. Bočnímu profilu Scirocca R dominují masivní prahy a speciální 18palcová kola z lehkých slitin „Talladega”.
A co očekávat od interiéru. O kvalitě zpracování se nemá smysl bavit. U VW jsme si poslední dobou zvykli na vysokou laťku. Určitě se bude pohybovat na úrovni Audi TT. Sedadla už na první pohled vypadají úžasně, jen do nich zasednout, seřídit si kůží obšitý volant, sešlápnout nerezový pedál plynu a vyrazit. A by jste nezabloudili, zapněte si navi!
Ostrý test
Volkswagen ukáže potenciál nového Scirocca R během 24hodinového závodu se svými závodními speciály. Na startu se objeví celkem pět vozů Scirocco GT24, které budou pilotovat mj. Dr. Ulrich Hackenberg, šéf vývoje značky Volkswagen, mistr světa v rallye Carlos Sainz, nebo letošní vítěz Rally Dakar Giniel de Villiers.