Zástupci zaměstnanců německé automobilky Volkswagen obviňují šéfa vlajkové značky Volkswagen Herberta Diesse, který se podle nic snaží využívat skandálu kolem manipulace s měřenými emisemi, jako záminku pro rušení pracovních míst.
Odboráři tvrdí, že v současnosti vidí velký problém v důvěře mezi vedením značky a závodní radou. Mají za to, že existují určité tendence mazaně využívat skandál k personálním škrtům napříč celým závodem. Alespoň takto to vidí Bernd Osterloh, předseda závodní rady a muž, který měl již před časem s Diessem spory co se snižování nákladů týče.
Podle čerstvých informací hodlá Volkswagen, z důvodu dopadu skandálu na finanční rozpočet společnosti, zrušit v Německu asi 3000 pracovních míst v administrativě.
Osterloh momentálně vyzývá k zahájení rozhovorů s vedoucími pracovníky značky VW o budoucnosti německých továren podniku. Jednání by měla přinést zavazující sliby týkající se dalšího vývoje, výroby a investic. A jednat je vskutku o čem, protože Volkswagen i nadále čekají krušné časy.
Americká agentura pro ochranu životního prostřední obvinila VW z úmyslného falšování údajů o emisích, které produkují některé koncernové naftové motory. Toto obvinění se časem skutečně ukázalo být pravdivé a dotklo se zhruba 11 milionů naftových automobilů po celém světě, mezi kterými je i 1,2 milionů automobilů značky Škoda Auto.
Americké ministerstvo spravedlnosti pak počátkem tohoto roku podalo na Volkswagen civilní žalobu. Ta by mohla automobilku přijít až na 46 miliard dolarů, tedy asi 1,1 bilionů korun. Amerikou to však nekončí a Volkswagen musí čelit i řadě dalších žalob a vyšetřování. Zároveň jej zatíží i řada opatření na úpravu aut, kterých se skandál týká. Jen na to si v loňském roce firma vyčlenila 6,7 miliard eur.