– 24. října 2019: Ještě šest dnů do světové premiéry osmé generace Golfu
– Golf III stanovil v kompaktní třídě nová měřítka v oblasti bezpečnosti
– První Golf s čelními a bočními airbagy, ABS od roku 1996 v sériové výbavě

VW Golf III

Volkswagen zahájil s třetí generací modelové řady Golf, představenou v srpnu 1991, novou éru bezpečnosti. Golf III byl jednak prvním zástupcem této modelové řady, dodávaným od roku 1992 s čelními airbagy. Za druhé vedly velké pokroky v konstrukci karoserie k výraznému zlepšení pasivní bezpečnosti. Volkswagen demokratizoval s Golfem III pasivní bezpečnost, protože vyšší úroveň ochrany se stala realitou pro velký počet motoristů.

V letech 1991 až 1997 vyráběný Golf III

Kromě výrazného vylepšení bezpečnosti je s modelem Golf III spojeno mnoho dalších milníků této modelové řady. Pod jeho kapotou debutoval první šestiválcový motor (VR6), výbavu rozšířil tempomat, k ochraně životního prostředí přispěl první oxidační katalyzátor pro vznětové motory (1991), v nabídce se objevily první vznětové motory s přímým vstřikováním nafty (TDI v roce 1993 a SDI v roce 1995) a také první boční airbagy (1996). Rovněž v roce 1996, v září, byl do sériové výbavy všech verzí modelu Golf zařazen protiblokovací systém ABS. V roce 1993 představil Volkswagen na základě třetího Golfu také nový Cabriolet, novou verzi syncro II s pohonem všech kol a první kombi Variant v rámci této modelové řady. O rok později překonala modelová řada Golf hranici 15 milionů vyrobených exemplářů. V roce 1997 se třetí generace, po 4,83 milionu vyrobených vozů, dočkala svého nástupce.

Milníky modelové řady Golf III:

1991: Debut třetí generace modelu Golf
1991: Motor VR6 jako první šestiválec v kompaktní třídě
1991: Ukazatel servisních intervalů na přístrojové desce
1991: Oxidační katalyzátor
1991: Vodou ředitelné laky
1992: Airbagy pro řidiče a spolujezdce vpředu
1993: Debut první generace modelu Golf Variant
1993: Debut druhé generace modelu Golf Cabriolet
1993: Debut druhé generace modelu Golf syncro
1993: První turbodiesel s přímým vstřikováním nafty (TDI) v kompaktním modelu
1994: Překonána hranice 15 milionů vyrobených vozů Golf
1995: První atmosféricky plněný vznětový motor s přímým vstřikováním nafty v kompaktním modelu (SDI)
1995: Laserové svařování poprvé využito v sériové výrobě modelu Golf Variant (80 cm dlouhý svar na střeše)
1996: ABS v sériové výbavě všech verzí modelu Golf
1996: Boční airbagy v sériové výbavě speciální edice Golf „Family“, na přání ve všech ostatních verzích modelu Golf
1997: Konec výroby třetí generace po 4,8 milionu vyrobených vozů