/ Tým inženýrů značky SEAT analyzuje zvuky vydávané vozem, aby vyvolávaly pocit nejvyšší kvality
/ Oddělení akustiky zkoumá mimo jiné zvuky motoru, výfukové soustavy, dveří, stěračů čelního okna a ukazatelů směru
SEAT
Čím je nějaký zvuk příjemný? „Správný zvuk nesmí být nadměrně hlučný, ani vyčnívat nad ostatní. A jeho tón by neměl být ani příliš vysoký, ani příliš nízký.“ Těmito slovy odpovídá na výše položenou otázku Núria Pelliséová, inženýrka v oddělení akustiky značky SEAT, která se osm hodin denně zabývá analýzou všech zvuků, vydávaných automobilem, aby byl zajištěn komfort cestujících.
Oddělení akustiky má za úkol zkoumat zvuky, které slyší řidič a ostatní cestující uvnitř vozu. Zdroji těchto zvuků jsou mimo jiné motor, stěrače čelního okna, ukazatele směru a dveře. Cílem této činnosti je zvýšení komfortu a kvality modelů před jejich uvedením do prodeje. Núria například poukazuje na to, že zvuk vydávaný při zavření dveří je velmi důležitý, protože je to jeden z prvních dojmů řidiče, když usedá do vozu. Podle ní musí být tento zvuk „měkkým klapnutím, které vyjadřuje kvalitu“ a musí vyvolávat dojem „precizní konstrukce“.
Může se zdát, že jakékoli rozhodnutí učiněné v oblasti smyslů je velmi subjektivní. Na druhé straně všechna měření jsou realizována pomocí zkušební figuríny, která je vybavena dvěma mikrofony s ekvalizací, simulující lidské uši pro standardizované nahrávky. Jakmile jsou různé zvuky zaznamenány, analyzují tito odborníci různé možnosti v poslechové místnosti s vybavením, které je schopno vysokého rozlišení, a vybírají nejvhodnější řešení, která vyjadřují nejvyšší kvalitu.
Na otázku, zda má SEAT nějaký osobitý zvuk, odpovídá Núria, že vzhledem k dynamickému charakteru značky byla pro modely CUPRA zkonstruována specifická výfuková soustava, která jim poskytuje výjimečně sportovní zvuk, jenž je zřetelně rozpoznatelný.
Práce týmu v oddělení akustiky zvyšuje účinnost odhlučnění a komfort v každém modelu: „V porovnání s předchozí verzí je Leon vybaven řadou dodatečných opatření, díky nimž vzniká dojem ještě větší vzdálenosti motoru od řidiče.“ Tímto způsobem je vytvářen zvuk automobilu – jako pečlivě složená skladba, v níž není nic ponecháno náhodě.