Škoda Auto uvádí na trh nejoblíbenější model značky ve verzi s pohonem na LPG (Liquefied Petroleum Gas). Zkapalněný ropný plyn představuje ekologickou a ekonomickou alternativu ke klasickým vznětovým a zážehovým agregátům. Škoda Auto je v současnosti jedi
Řešení, se kterým přichází Škoda Auto, spojuje výhody pružného benzinového motoru a pohonu na LPG, který výrazným způsobem snižuje náklady na pohonné hmoty a zároveň vypouští méně emisí CO2 do ovzduší. Nová verze vozu Octavia LPG a Octavia Combi LPG je postavena na bázi benzinového motoru 1,6 MPI/75 kW, který splňuje normu EU4 a spaluje jak bezolovnatý benzin, tak LPG. Vůz je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou. Při spalování benzinu poskytuje motor výkon 75 kW (102 k), při pohonu na LPG pak 72 kW (98 k). Spotřeba benzinu činí 7,1 l/100 km, nebo 9,2 litrů LPG na 100 km. Produkce emisí CO2 je na nízké úrovni; 149 g/km u LPG a 169 g/km pro benzinový režim. Základní cena modelu Octavia 1,6 MPI/75 kW LPG s pětistupňovou manuální převodovkou ve verzi Classic činí 419 900,- Kč, karosářská varianta kombi je k dispozici za 459 900,- Kč.
V rámci probíhající akční nabídky modelu Octavia Prima s benzínovým agregátem 1.6 MPI/75 kW a pětistupňovou manuální převodovkou, lze nyní vůz s příplatkem za LPG získat již od 399 900,- Kč. Nabídka trvá do odvolání.
Nádrže na LPG o objemu 44 litrů se nachází v prohlubni pro rezervní kolo, které bylo nahrazenou sadou na lepení pneumatik. Nádrže, kterými jsou vozy vybaveny, umožňují jak automatické, tak manuální přepínání mezi oběma provozy. Jejich součástí je bezpečnostní elektromagnetický ventil. Reakce motoru jsou v obou režimech totožné a rozdíl ve výkonu prakticky neznatelné; kombinace benzinu a LPG je zárukou jízdního komfortu, nízkých provozních nákladů a delšího dojezdu.