Elektrika se pomalu, plíživě, ale velice jistě vkrádá do automobilového průmyslu, a nedalo by se říci, že by se tomu někdo vehementně bránil. Tento trend již plně dopadl i na tuzemskou automobilku Škoda, která pro nás připravuje plug-in hrybrid a poté čistě elektrický model.
Elektrifikace naplno udeří i Škodovky, protože prostě není zbytí. Koncern totiž v současné době pracuje na zcela nové platformě MEB, která je speciálně vyvíjena právě pro vozy s elektrickým pohonem. A součástí týmu, kteří se na vývoji podílejí jsou i specialisté z Mladé Boleslavi.
Tato platforma již byla představena v letošním konceptu s názvem Budd-E. Je navržena tak, aby poskytovala dostatečné množství prostoru pro baterie i celou posádku. To umožňuje především sendvičová struktura, díky které jsou baterie umístěny přímo v podlaze. Zároveň je vylepšena také jízdní dynamika celého automobilu, k dispozici bude skvělé zrychlení, výjimečné jízdní vlastnosti a v neposlední řadě také dlouhý dojezd automobilu.
Zmíněný koncept byl bateriemi doslova napěchován a tak sliboval dojezd až 533 kilometrů, tedy podle normovaného cyklu NEDC. Pohon zajišťovaly dva elektromotory, které poskytovaly konečný výkon 235 kW a byly uloženy u přední a zadní nápravy vozu.
Sendvičová konstrukce byla inspirativní i pro novinku, kterou jsme vám taktéž přinesli, a to nejnovější koncept mladoboleslavské automobilky Vision S. Ten neměl baterie umístěné pod podlahou zavazadelníku, ale pod podlahou kabiny. I díky tomu poskytuje automobil dostatečné množství prostoru na to, aby v něm mohly být umístěny tři rady sedadel.
Informací o plánovaném elektrickém modelu je jen pomálu a více se nedozvíme nejspíše ani do konce tohoto roku. Samotný vůz bychom měli vidět nejdříve v roce 2020. O něco dříve se však představí plug-in hybrid, který jako první obdrží model Superb. Představí se nám v roce 2019.