Automobilka Škoda v těchto dnes přivítala nového šéfa. Stal se jím Bernhard Maier, který doposud působil jako šéf marketingu a prodeje Porsche AG. Ten vystřídal dosavadního šéfa automobilky Winfrieda Vahlanda, který se se Škodovkou loučí po pěti letech.
Personální pohyby napříč celým koncernem Volkswagen, by se daly nazvat: škatulata hýbejte se. Změny, které jsou reakci na aféru s obcházením homologačního měření emisí u některých dieselových motorů Volkswagenu, jsou známy již od 25. září. Největší změna se doposud odehrála v samotném čele Volkswagenu kde Martina Winterkorna nahradil Matthias Müller, který předtím taktéž působil v Porsche jako předseda představenstva.
Maier oficiálně převzal vedení před třemi dny. Jeho kariéra začala vyučením se na automechanika, kdy dále pokračoval ve studiu podnikové ekonomiky v německém Calwu. Automobily jej tedy doprovázejí již od útlého mládí. První angažmá měl ve firmě Nixdorf, ze které si to zamířil rovnou do BMW AG, kde působil na celé řadě pozic jak v Německu, tak i v zahraničí. V roce 2001 pak přestoupil do Porsche AG, kde vedl aktivity domácí prodejní organizace. Toto působení mu přineslo v roce 2010 odměnu v podobě členství v představenstvu.
Coby šéf automobilky Škoda chce Maier navázat na značný výrobní růst a modelovou ofensivu, kterou v automobilce nastolil již Vahland. Škoda je nyní producentem více jak jednoho milionu vozů ročně, které exportuje na více jak 100 světových trhů. Maier chce posilovat rozvoj značky a v příštích letech se chce zaměřit především na segment SUV. Vahlandu bylo nabídnuto místo šéfa operací Volkswagenu v Severní Americe, ovšem po zjištění rozdílnosti názorů na způsob vedení tohoto postu se Vahland rozhodl koncern Volkswagen zcela opustit. Kam zamíří jeho další kroky, prozatím nevíme.