S příchodem léta zaznamenává AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů v České republice, zvýšenou poptávku po automobilech se stahovatelnou střechou. Ze statistik prodejů vyplývá, že slunce a teplé počasí ovlivňuje kupní chování spotřebitelů, jelikož ze všech kabrioletů prodaných v roce 2015 jich téměř tři čtvrtiny našly nového majitele ve druhém čtvrtletí letošního roku.
Ve druhém čtvrtletí letošního roku se prodalo téměř třikrát tolik kabrioletů oproti stejnému časovému období na začátku roku. Statistiky AAA AUTO dále ukazují, že noví majitelé ojetého kabrioletu kupují častěji vůz s pevnou stahovatelnou střechou než automobil s plátěnou střechou. Za prvních šest měsíců roku 2015 se pro takový vůz rozhodlo 63 % zákazníků, jež si tento typ automobilu zakoupili. To se projevuje také v žebříčku nejprodávanějších kabrioletů, kde se i v letošním roce umísťují nejvýše modely Mercedes SLK, VW Eos či Peugeot 206.
„Ačkoli kabriolety nepatří k nejprodávanějšímu typu automobilů v našich prodejnách, jsou velmi důležitou součástí naší nabídky, kvůli které se k nám vrací mnoho zákazníků. Kromě dlouhodobě nejvyhledávanějších vozů typu Mercedes SLK či Volkswagen Eos si k nám zákazníci chodí také pro skutečně jedinečné automobily. Z těch nejzajímavějších vozů prodaných v první polovině roku lze uvést například Bentley Continental GTC, Porsche 911 nebo Mini Roadster John Cooper Works,“ komentuje letošní prodeje kabrioletů Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.
Zajímavou statistikou u kabrioletů je poměr prodaných vozů se vznětovým a zážehovým motorem. Zatímco mezi vozy všech kategorií je poměr vyrovnaný, a to 13 ku 12 ve prospěch automobilů se zážehovým motorem, u kabrioletů vychází toto srovnání výrazně ve prospěch automobilů se zážehovým motorem, konkrétně se jedná o 89 %.