Značka SsangYong může pro někoho představovat velkou neznámou, ale na Evropské půdě není úplným nováčkem. Jedná se o jednu z Asijských společností, která se snaží prosadit i na trzích evropských. Sází na jednoduché zpracování a hlavně nízkou cenu vozů. Momentálně se do prodeje v Evropě dostal model Tivoli, který se prezentuje jako konkurent Nissanu Juke či Renaultu Captur.
Jedná se totiž o nízké a poměrně kompaktní SUV, který již na pohled vykazuje zemi svého původu. Design totiž nikterak neohromí, ale na druhou stranu ani neurazí. Jeho nejnápaditějším prvkem jsou přední světlomety, které působí celkem agresivně a tajemným způsobem i zamračeně. Na Bocích auta jsou patrné prolisy, které ale působí spíše jako by designéři již nevěděli coby. Jinak je vůz poměrně hranatý a bez nápadu. Poměrně zajímavě působí jen protažená lakovaná maska nárazníku, která automobilu dává lehce upíři chrup, či kusadla kobylky.
Automobil je nabízen v benzínové verzi se 126 koňmi a dieselové verzi se 113 koňmi. K dispozici bude verze s pohonem všech čtyř kol, vybírat si můžeme mezi 16“ či 18“ litými koly a za příplatek se dočkáme i kůže v interiéru, dotykového displeje či dvouzónové klimatizace.
Za nejrůznější příplatky si v podstatě budete moci z ostrouhaného čehosi vybavit vůz vším, co z něj udělá opravdu plnohodnotný a komfortní dopravní prostředek. Cenová nabídka tak startuje na 12 950 librách, tedy zhruba 350 tisících. S dovybavováním však můžete skončit až na 19 500 librách, tedy 546 tisících, což je za automobil této značky již značná suma. V porovnání s jeho největšími evropskými konkurenty, tedy Jukem a Capturem, se však cena vozu stále pohybuje nejníže ze všech tří.
Pokud tedy hledáte malé kompaktní SUV, které vám sice nikdo nebude příliš závidět, protože s ním příliš parády nenaděláte, ale které si odpracuje to, co má, určitě byste se měli o tento vůz začít zajímat.