Volkswagen uvedl před 41 lety první ge-neraci modelové řady Passat. Od té doby bylo ve všech částech světa prodáno více než 22 milionů exemplářů tohoto bestselleru. Volkswagen nyní připravuje start osmé generace modelu Passat, která se objeví na prvních t
Volkswagen Passat
Jeho inovativní asistenční, informační, zábavní, komfortní a poháněcí systémy ukazují cestu do epochy, v níž bude cestování automobilem ještě ekologičtější, propojenější s větším důrazem na komunikaci, aktivnější a především bezpečnější.
Mnoho technologií nového Passatu se objeví poprvé nejen v této modelové řadě, ale i v rámci celé produktové nabídky značky Volkswagen. Mezi ně patří systémy, jako je Active Info Display (kompletně digitální sdružené přístroje), Head-up-Display (výsuvný průhledový displej), Rear Seat Enternainment (no-vý zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech), Front Assist s funkcí nouzového brzdění City včetně rozpoznávání chodců, Emer-gency Assist (zastavení vozidla v nouzové situaci), Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem) a Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně). Kromě toho uvede Volkswagen s novým Passatem na trh již třetí model s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení ( plug-in hybrid).
Nový Passat je až o 85 kg lehčí než předchůdce
Nový Passat byl zkonstruován na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která umožňuje využí-vat synergie napříč segmenty, což se týká například i pokroku v oblasti snižování hmotnosti. Díky tomu je nová generace modelové řady Passat až o 85 kg lehčí než předchůdce.
První Volkswagen s interaktivním zobrazováním přístrojů
Volkswagen přinese v novém modelu Passat poprvé na trh sdružené přístroje v podobě displeje s označením Active Info Display a inter-aktivním zobrazováním.
Informace se „vznášejí“ ve virtuální vzdálenosti dvou metrů před Passatem
Nový Passat bude prvním vozem Volkswagen, který bude možné objednat také s průhledovým displejem (Head-up Display), který promítá důležité informace, jako je rychlost jízdy nebo piktogramy navigačního systému, přímo do hlavního zorného pole řidiče.
Dokonalé propojení se světem díky funkcím Car-Net, MirrorLink™ a SMS prostřednictvím TTS*
Nový Passat přichází na trh s 2. generací informačních a zábavních systémů Volkswagen. Nejnovější generace těchto modulárních in-formačních a zábavních systémů (MIB) umožňuje nejvyšší míru ko-nektivity pro připojení přenosných přístrojů. Mezi různá rozhraní patří mimo jiné integrace chytrého telefonu a příslušných aplikací prostřednictvím systému MirrorLink™. Systémy kromě toho dostaly výrazně rychlejší procesory (optimalizované bootování, rychlejší výpočet trasy, plynulejší funkce dotykového displeje, dokonalejší hlasové dialogy) a nové displeje s vyšším rozlišením (v případě sys-témů s úhlopříčkou 6,5 palce).
Sledování filmů, poslech hudby nebo ovládání navigace prostřednictvím tabletu
Integrace nejrůznějších přístrojů zahrnuje v novém Passatu také tab-lety. Díky propojení přenosných přístrojů s informačním a zábavním systémem vozu prostřednictvím WLAN vznikají nové možnosti. Například integrace nového druhu zábavního systému pro cestující na zadních sedadlech (Rear Seat Entertainment). Klíčovou roli hraje v tomto případě aplikace, která navozuje kompatibilitu mezi infor-mačním a zábavním systémem a tabletem.
Area View s novou funkcí rozpoznávání překážek
Prostorový kamerový systém Area View oslavil světovou premiéru v roce 2010 v Touaregu. Vývojáři tohoto systému si vytkli za cíl poskytovat řidiči přehled o situaci v blízkém okolí vozidla v rozsahu 360° prostřednictvím displeje informačního a zábavního systému. Systém Area View byl pro nový Passat významně zdokonalen.
Třetí generace systému Park Assist usnadňuje obtížné manévry
Parkovací asistent Park Assist umožňuje poloautomatické zaparko-vání vozu na jakékoli parkovací místo umístěné souběžně s vozovkou nebo napříč k vozovce. Kromě toho je nabízena také funkce vyjetí z paralelního parkovacího místa. V případě napříč situ-ovaných parkovacích míst je navíc podporováno poloautomatické parkování jízdou vzad i vpřed.
Passat je prvním osobním vozem na světě se systémem Trailer Assist
Couvání s přívěsem je výzvou dokonce i pro zkušené řidiče. Volkswagen proto jako první výrobce automobilů na světě přináší v modelu Passat na trh asistenční systém Trailer Assist, díky němuž bude manévrování s přívěsem velmi snadné.
Více komfortu při předjíždění a vyjíždění z parkovacího místa pozadu
Volkswagen rozšířil rozsah funkcí asistenčního systému Side Assist o nového pomocníka s označením Rear Traffic Alert. Rozšířený sys-tém tak může ještě efektivněji přispívat k prevenci těžkých nehod, a to zejména ve dvou situacích. Zaprvé: Na dálnici, protože rozpozná-vá rychle předjíždějící nebo pomalá vozidla ve slepém úhlu, upozor-ňuje řidiče, a zvyšuje tak bezpečnost při předjíždění. Zadruhé: Při vyjíždění z příčného parkovacího místa pozadu, protože senzory registrují dokonce i vozidla, která se přibližují ze stran, ačkoli nej-sou pro řidiče ještě viditelná.
Nový asistent pro jízdu v koloně zvyšuje pohodlí
Volkswagen nabízí v modelu Passat ve světové premiéře Traffic Jam Assist, asistenční systém pro jízdu v koloně, a Emergency Assist, asistenční systém pro stav nouze. Volkswagen vyvinul asistenta pro jízdu v koloně na základě systému Lane Assist a adaptivního tem-pomatu ACC. Díky systému Traffic Jam Assist je jízda v dopravní zácpě, resp. popojíždějící koloně výrazně pohodlnější. Volkswagen kromě toho koncipoval novou funkci Emergency Assist, která při-chází ke slovu v případě, že řidič přestane za jízdy řídit.
Systém automatického brzdění v Passatu používá radar a přední kameru
Systém Front Assist upozorňuje řidiče na hrozící kolizi a zajišťuje automatické brzdění. Součástí systému Front Assist je funkce nouzo-vého brzdění City. Zatímco Front Assist upozorňuje na příliš malý odstup od vpředu jedoucího vozidla a na riziko kolize ve vyšších rychlostech a v případě potřeby vozidlo automaticky zpomaluje, přebírá systém nouzového brzdění City tento úkol v městském pro-vozu. Systém nouzového brzdění City doposud rozpoznával výhrad-ně vozidla. V novém modelu Passat reaguje zdokonalený systém poprvé i na chodce.
Vyspělý systém řízení zdokonaluje dynamiku a komfort
Díky progresivnímu řízení vystačí řidič Passatu s menšími pohyby volantu, resp. menším počtem otáček volantu, aby projel zatáčkou s daným poloměrem. Ve větších zatáčkách nemusí také tak často přehmatávat.
Easy Close zavře zadní výklopné víko, jakmile se řidič vzdálí
Easy Open – protiklad systému Easy Close – byl představen v roce 2010 v sedmé generaci modelu Passat Variant. Je-li vůz vybaven bezklíčovým přístupovým systémem Keyless Access (automatické zamykání vozu a spouštění motoru tlačítkem), stačí cílený pohyb nohy za vozidlem a již se otevře přístup k zavazadlovému prostoru. Rozhraní mezi člověkem a strojem tvoří senzor přiblížení v oblasti nárazníku, který rozpoznává pohyb virtuálního kopnutí nohou. U osmé generace modelu Passat Variant je toto automatické otvírání zadního víka rozšířeno o funkci zavírání Easy Close.
Světlomety LED nahrazují v modelu Passat xenonové světlomety
Volkswagen vyvinul pro osmou generaci modelu Passat zcela nový světelný design. Vůz je nabízen s halogenovými světlomety a se světlomety LED, zatímco vzadu jsou zásadně světlomety s diodami LED. Zejména světlomety LED, nabízené ve třech variantách, dodá-vají vozu nezaměnitelný vzhled.
Nejvýkonnější vznětový Passat všech dob
Nový Passat přijde na trh s devíti motory, jejichž výkony pokrývají rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. Mezi technické skvosty v oblasti poháněcího ústrojí patří především nejvýkonnější čtyřvál-cový turbodiesel s přímým vstřikováním (TDI), který Volkswagen kdy nabízel. Jedná se o nově vyvinutý motor se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW/240 k. Mimořádně vysoký maximální točivý moment 500 N.m má řidič k dispozici již při 1750 min-1. Na-vzdory suverénnímu výkonovému potenciálu spotřebuje Passat Li-muzína s tímto motorem 2.0 TDI jen nepatrně více než 5 l/100 km.
Passat s nulovými emisemi:
Nový Passat je po modelech XL1 a Golf GTE třetím hybridním vo-zem značky Volkswagen s možností vnějšího nabíjení. Jeho hybridní pohon je tvořen spalovacím motorem 1.4 TSI s výkonem 115 kW/156 k, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem a elektromotorem o výkonu 80 kW/109 k. Oba motory dohromady poskytují nejvyšší výkon 155 kW/211 k. Elektromotor je napájen vysokonapěťovým lithium-iontovým akumulátorem s možností vněj-šího nabíjení. Díky této koncepci pohonu se mohou modely Passat Hybrid a Passat Variant Hybrid přechodně proměnit ve vozidla s nulovými emisemi, protože oba modely, vhodné pro cestování na dlouhé vzdálenosti, ujedou až 50 kilometrů s čistě elektrickým poho-nem.