• Volkswagen pokračuje v úspěšné obchodní ofenzivě a výrazně posiluje svou pozici na českém trhu
  • Počet registrací se meziročně zvýšil o čtvrtinu na 1380 vozů, podíl na trhu vzrostl z 6,01 % na 7,76 %
  • Ve startovních blocích se připravuje zcela nový Tayron s akčními cenami od 999 000
  • Volkswagen e-dotace nabízí zvýhodnění až 100 000 Kč na koupi plug-in hybridů a elektromobilů

Volkswagen slaví od začátku letošního roku u českých zákazníků velké úspěchy a díky skvělým únorovým prodejním výsledkům si upevnil pozici druhé nejprodávanější dovážené značky na českém trhu. Zatímco celkový trh zaznamenal v únoru 2025 meziroční pokles o 3,03 %, dosáhla značka Volkswagen nárůstu o více než 25 % na 1380 registrací nových vozů. Volkswagen tím navázal na úspěšný leden a výrazně posílil svůj tržní podíl – z 6,01 % na 7,76 %. Nejprodávanějšími modely byly Golf, Tiguan a Passat, ale velkému zájmu zákazníků se v letošním roce těší také zcela elektrické modely z rodiny ID.

„Ostré tempo, s nímž jsme vstoupili do letošního roku, hodláme udržovat i nadále,“ říká o úspěšných prodejních výsledcích za měsíc únor Jakub Šebesta, vedoucí divize Volkswagen společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Únorové statistiky registrací potvrzují naše pevné odhodlání nabízet českým zákazníkům technicky vyspělé vozy s mimořádně výhodným poměrem cena/výkon. Díky tomu dokážeme vzdorovat celkovému vývoji na českém trhu a významně zvyšovat tržní podíl. Skvěle se přitom daří nejen našim tradičním bestsellerům, ale také rodině elektromobilů ID., jejichž registrace v únoru vzrostly oproti předchozímu roku více než čtyřnásobně.“

V únoru 2025 bylo v České republice registrováno 1380 nových osobních vozů Volkswagen, což je o 25,23 % více než v únoru 2024. Celkový český trh přitom poklesl o 3,03 %. Podíl značky Volkswagen na českém trhu se tak zvýšil z 6,01 % na 7,76 %. Za období od ledna do února 2025 má třetí nejoblíbenější značka u českých zákazníků na svém kontě již 2871 registrací nových vozů. Volkswagen se tak může pochlubit meziročním nárůstem o 13,25 %, přestože celkový trh zaznamenal pokles o 4,06 %.

Nejprodávanějšími modely značky Volkswagen byly v únoru 2025 Golf (341 vozů; +55 %), Tiguan (226 vozů; +66,18 %) a Passat (180 vozů; +140 %). Několikanásobných meziročních nárůstů dosáhly elektrické modely z rodiny ID. Celkem tak bylo registrováno 99 nových elektromobilů ID.

Podobný obrázek ukazují i souhrnné výsledky za první dva měsíce letošního roku. Žebříček registrací od ledna do února 2025 vede trojice modelů Golf (830 vozů; +61,17 %), Tiguan (469 vozů; +41,27 %) a Passat (311 vozů; +91,98 %) a téměř trojnásobný růst vykázala rodina ID. Z celkem 190 elektromobilů ID. přitom bezmála polovina připadala na vlajkovou loď ID.7 s 94 vozy.

Značka Volkswagen vděčí za druhé místo mezi dováženými značkami nejen tradičně širokému portfoliu oblíbených modelů, ale také atraktivním nabídkám akčních modelů Limited Edition, People a R-Line People. S pozitivní odezvou se u českých zákazníků setkává rovněž Volkswagen e-dotace, díky níž je pořízení čistě elektrických a plug-in hybridních modelů výhodnější až o 100 000 Kč. Mimořádně atraktivní je také financování od Volkswagen Financial Services s nulovým úrokem a servisem na pět let zdarma. Volkswagen navíc pokračuje v produktově ofenzivě a v březnu uvádí na český trh všestranné SUV Tayron s cenami již od 999 000 Kč, které bude bezpochyby dalším významným impulzem k naplnění růstových ambicí této značky.