Mít v garáži zaparkovaný vlastní supersport. Tak to je věc, o které sní velké množství lidí. Někomu se to podaří, někomu zase ne. A pokud patříte do té druhé skupiny, buďte rádi. Samotný provoz supersportů je neskutečně drahá záležitost. Zvláště pak těch ojetých.
Právě ojetý supersport je volbou velkého množství fandů, kteří alespoň touto cestou na svůj vysněný vůz dosáhnou. Ovšem relativně nízká pořizovací cena není ani zdaleka ten jediný výdej, který budete ve spojitosti se svým novým vozem mít. Čeká na vás celá plejáda nutných výdajů, jejichž počet se stářím vozu roste.
Zajímavým příkladem je McLaren F1, jehož roční provoz spolyká 750 tisíc korun. Jen 200 tisíc z této částky pak tvoří náklady na výměnu oleje. Pokud se jeho majitelem stanete, máte tu možnost si vůz nechat servisovat přímo v továrně McLarenu, kde se o něj starají mechanici F1. Dělá to tak například Ralp Lauren, který vlastní hned tři F1. Automobilka mu navíc účtuje 150 tisíc korun jen za pneumatiky, protože vyžaduje měnění kol vždy v párech. Navíc kvůli servisu svůj vůz neuvidíte šest týdnů plus doprava.
Velmi zajímavé jsou také vozy od Ferrari některé z nich například vyžadují výměnu oleje a filtrů po 25 tisících kilometrech. Každý druhý servis se navíc mění svíčky, palivové filtry a rozvodový řetěz, takže musí kompletně celý motor z automobilu ven. Výměna oleje navíc trvá celou hodinu a olej se navíc nesmí dolít do plna, ale jen tří čtvrtin. Navíc se musí zahřát na volnoběh a je třeba, aby běžel dvě minuty při 4 tisících otáčkách a pak až dolít zbytek.
Nic si však nemusí vyčítat ani Porsche Carrera GT, nebo Lambo LM002. Porsche si například účtuje za výměnu oleje 75 tisíc korun. Výměna brzd přijde na tři čtvrtě milionu a výměna keramické spojky na 600 tisíc korun. U Lamba navíc za pneumatiky Pirreli stála 120 tisíc korun a firma je nyní již nevyrábí. Lamborghini Diablo má zase občas s řídící jednotkou, která stojí jen 120 tisíc, a novou neseženete, protože se také již nevyrábí. Nezbývá tedy nic jiného než koupě z druhé ruky.