Volkswagen Classic slaví na výstavě Techno Classica, největším veletrhu klasických automobilů, který se koná ve dnech 15. až 19. dubna 2015, mimořádné jubileum: 40. narozeniny modelu Polo. A tak je samozřejmé, že je tomuto malému vozu věnována v expozici značky Volkswagen náležitá pozornost. Pod mottem „40 let Pola“ jsou v Essenu vystavovány vybraní zástupci této úspěšné modelové řady. Volkswagen připravil pro návštěvníky také bohatý doprovodný program, který zahrnuje prohlídky s průvodci, různé akce, krátké přednášky a soutěž o ceny.
Volkswagen Classic představuje ve své expozici v Essenu sedm reprezentativních zástupců všech pěti generací modelové řady Polo. Jedná se o pečlivě vybrané „pamětníky“ příslušných epoch modelu Polo, včetně prvního modelu Polo z roku 1975, který začal psát úspěšný příběh trvající již čtyři desetiletí. Mezi další exponáty patří jediný dochovaný prototyp rekordního vozu se spirálovým dmychadlem z roku 1985, jeho později sériově vyráběná verze Polo Coupé G40, fascinující studie ekologického Pola se spotřebou dva litry nafty na 100 kilometrů, oblíbená speciální edice Polo III Open Air, která nabízela zážitky z jízdy kabrioletem v sériové výbavě, a studie úplného kabrioletu na základě modelu Polo od firmy Karmann, který se však nikdy sériově nevyráběl.
V retrospektivě je samozřejmě zastoupena také aktuální generace modelové řady Polo (6R). V případě tohoto exponátu se jedná o model, který se navzdory své zatím krátké kariéry již zapsal do historie. Tímto vozem je totiž Polo R WRC s výkonem 300 k, s nímž Sébastien Ogier a Volkswagen Motorsport získali v letech 2013 a 2014 tituly mistra světa v rallye.
Více informací o vystavených exponátech modelu Polo naleznete v přehledu na konci této tiskové zprávy.
Odborné přednášky, fotografování, soutěž a internetový speciál
Volkswagen Classic nabízí ve své expozici kompetentně moderované krátké prohlídky, které připravil ve spolupráci s občanským sdružením „VW Polo IG Deutschland e.V.“. Návštěvníci tak mohou být osobně a obsáhle informováni o historii modelu Polo. Kromě toho se budou na speciální akční ploše konat krátké přednášky. Škála témat sahá od historie modelu Polo, přes historii v motoristickém sportu, až po unikátní technická řešení včetně spirálového dmychadla a úsporného modelu Formel E.
Volkswagen Classic nabízí i v letošním roce tradiční fotografování. Návštěvníci, kteří si chtějí z veletrhu Techno Classica 2015 odnést trvalou vzpomínku, se mohou nechat bezplatně vyfotografovat u libovolného vozu Polo.
S trochou štěstí se může návštěva expozice značky Volkswagen na veletrhu Techno Classica vyplatit hned dvojnásobně. Kdo v připravené soutěži prokáže dobré znalosti o vystavených klasických vozech Volkswagen, ten může vyhrát exkluzivní ceny v každodenním slosování – například vstupenky VIP na Classic Days Schloss Dyck nebo překrásné exempláře z různých limitovaných edicí modelů vozů Volkswagen.
Volkswagen Classic spouští u příležitosti veletrhu veteránů obsáhlý internetový speciál na svých stránkách www.volkswagen-classic.com, který přináší příběhy, rozhovory a reportáže věnované 40letému jubileu modelu Volkswagen Polo.
Exponáty modelové řady Polo podrobně
Polo I L, rok výroby 1975, zážehový čtyřválec 0,9 litru, 29 kW (40 k)
Toto Polo z rané fáze výroby je bohatě vybavenou verzí L v oceánově modrém odstínu, který byl k dispozici jen na začátku. Zvenku lze verzi L poznat podle chromovaného nárazníku (vstupní model měl matně stříbrný) a decentních bočních chromovaných ozdobných lišt. Atraktivitu interiéru zvyšují mimo jiné speciální potahy sedadel.
Ekologický hatchback Polo II, rok výroby 1988, vznětový dvouválec 0,9 litru, 29 kW (40 k)
Druhá generace modelové řady Polo je zastoupena studií, zaměřenou na maximální hospodárnost, k níž přispívá skutečně vyspělá technika, jako je přímé vstřikování nafty, recirkulace výfukových plynů, automatický systém pro setrvačnou jízdu s vypnutým motorem, automatický systém Start-Stop, spirální dmychadlo pro maximální účinnost nebo poloautomatizovaná pětistupňová převodovka.
Rekordní Polo II G40, rok výroby 1985, zážehový čtyřválec 1,3 litru, 95 kW (129 k)
Rovněž k druhé generaci patří tento unikátní vůz, který poskytla Nadace AutoMusea Volkswagen. V roce 1985 v něm byla pozoruhodným způsobem představena nová technika přeplňování spirálním dmychadlem v rámci 24hodinové rekordní jízdy na zkušební trati společnosti Volkswagen u obce Ehra-Lessien. S průměrnou rychlostí 208 km/h byl jasně překonán tehdejší rekord 168,6 km/h v objemové třídě 1300 cm3.
Polo II G40, rok výroby 1992, zážehový čtyřválec 1,3 litru, 83 kW (113 k)
I toto Polo Coupé má pod kapotou motor přeplňovaný spirálovým dmychadlem, pochází však z druhé série, jejíž výroba nebyla omezena. Tuto skutečnost prozrazují přední obdélníkové světlomety, větší zadní světlomety a velké, integrované nárazníky.
Polo III Open Air, rok výroby 1998, zážehový čtyřválec 1,4 litru, 44 kW (60 k)
Třetí generaci úspěšné modelové řady Polo symbolizuje tento speciální model, vyráběný pro Evropu, s elektricky ovládaným plátěným střešním oknem, jehož rozměry dopřávaly jízdu pod modrým nebem dokonce i cestujícím na zadních sedadlech. I tento vůz zapůjčila Nadace AutoMusea Volkswagen.
Polo IV GTI Cabriolet, rok výroby 2007, zážehový čtyřválec 1,8 litru, 110 kW (150 k)
Další unikát reprezentuje čtvrtou generaci. Karmann z Osnabrücku demonstroval touto studií na autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu své kompetence v oblastech návrhu designu, konstrukce a zajištění kvalitní výroby kabrioletů. Snižující se linie uzavřené střechy propůjčuje Polu siluetu ve stylu kupé. Po efektním procesu otvírání střechy zmizí složená střecha kompletně pod krytem. Pro neomezený přístup do zavazadlového prostoru je skleněné zadní okno elektricky výsuvné vzhůru.
Polo V R WRC, rok výroby 2013, zážehový čtyřválec 1,6 litru, cca 220 kW (300 k)
Mistr světa: Volkswagen byl nejrychlejší hned v úplně první rychlostní zkoušce Rallye Monte Carlo v premiérové sezoně 2013, do níž Sébastien Ogier a jeho spolujezdec Julien Ingrassia vstoupili se svým tehdy zcela novým soutěžním vozem Polo R WRC. Ve stejném duchu jako začátek sezony se nesl i její závěr. Na konci sezony patřily tituly mistrů světa v rallye v hodnocení konstruktérů i posádek Volkswagenu a dvojici Ogier/Ingrassia. V Essenu vystavené Polo R WRC odpovídá svou technikou a designem tomuto premiérovému provedení.