Automobilka Volkswagen naplánovala premiéru konceptu Cross Coupé na tokijský autosalón. Spuštění projektu prý inicializoval úspěch BMW X6, které rozkrylo kupní potenciál lidí toužících po něčem výjimečném, připomínajícím čtyřdveřové kupé. Proto se Volkswagen vydal stejným směrem, jen do hry zapojil vlastní design, techniku, technologii a nápady. Výsledkem je koncept využívající finančně nenáročné komponenty dostupné ze sériové produkce zabalené do masivně vyhlížejícího designu.
Volkswagen Cross Coupé dělá design mnohem větší, než jakým ve skutečnosti je. Délka 4.345 mm, šířka 1.868 mm a výška 1.523 mm, to opravdu není žádné monstrum, ačkoliv délkou rozvoru 2.630 mm má o celých 52 mm víc jak Golf a o 26 mm víc jak Tiguan. Vnitřní prostor by mohl být na solidní úrovni. Průchodnost terénem není rozhodující, ale i tak by Cross Coupé zvládlo nabídnout ucházejících 24-32 stupňů nájezdového úhlu. Pohon zajišťuje benzínové ústrojí TSI kombinované s dvojicí elektromotorů. Výsledkem je 148 k a 270 Nm z hlavní jednotky, podpořených dalšími 54+114 koňmi z elektromotorů. Ve výsledku je řeč o stádu 265 koní schopných stroj rozpohybovat z klidu na stovku do sedmi sekund, rozjet na 201 km/h popřípadě urazit 40 kilometrů čistě na elektrický pohon.