→ Volkswagen se zúčastní legendárního sportovního podniku Ice Race v Zell am See
→ Rallye: dva historické vozy Golf a nové Polo GTI R5 v akci
→ Mistři: Romain Dumas a Jochi Kleint mezi hosty

 

Volkswagen ID. R

Volkswagen představí na legendární sportovní akci Ice Race v Zell am See minulost, současnost a budoucnost motoristického sportu. Ve dnech 19. a 20. ledna 2019 bude jižně od rakouského Salzburgu k vidění progresivní Volkswagen ID. R s čistě elektrickým pohonem, který v roce 2018 stanovil pozoruhodný nový rekord v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku v USA. Volkswagen v Zell am See navíc odhalí blízkou sportovní budoucnost speciálu ID. R.

Volkswagen Motorsport vyšle do akce na závodní trať s ledovým povrchem dvě průkopnická vozidla ze své historie: Golf II GTI v designu Triumph-Adler, který v roce 1986 získal titul mistra světa v rallye ve skupině A, a Golf II Pikes Peak se dvěma motory z roku 1987. O slávu a čest bude bojovat také aktuální Polo GTI R5, zcela nový soutěžní vůz značky Volkswagen pro klientský rallye-sport. Neméně prominentní zastoupení bude mít v rámci podniku Ice Race sestava jezdců: rekordman z Pikes Peaku Romain Dumas (F) a německé soutěžní eso Klaus-Joachim „Jochi“ Kleint (D), který nastupoval na start závodu do vrchu „Pikes Peak International Hill Climb“ v barvách značky Volkswagen v letech 1985 až 1987.

Budoucnost: Volkswagen ID. R

S časem jen nepatrně přesahujícím hranici sedmi minut a sedmapadesáti sekund se Volkswagen ID. R zapsal na proslulé, ale i obávané hoře Pikes Peak s nadmořskou výškou 4302 metrů do historie motoristického sportu, a zároveň ukázal výhled do budoucnosti. Jako první čistě elektricky poháněný prototyp byl ID. R v nejdůležitějším a nejprestižnějším závodu do vrchu na světě rychlejší a lepší než všechna vozidla, poháněná klasickými spalovacími motory, před ním. Romain Dumas stanovil tento pozoruhodný rekord všech dob na „hoře hor“ motoristického sportu 24. června 2018. V Zell am See bude ID. R s progresivním pohonem vystaven v expozici značky Volkswagen. Nedávno vyhlásily časopisy BBC Top Gear a Auto Bild Motorsport ID. R závodním vozem roku. Technika jeho pohonu získala navíc další ocenění. ID. R je nejen obrazem budoucnosti, ale v novém roce jej čekají také nové napínavé akce. Ředitel divize Volkswagen Motorsport Sven Smeets o budoucím nasazení rekordního vozidla říká: „Jedno je jasné. Speciál ID. R ještě zdaleka není zralý do muzea. Společnost Volkswagen má jasnou strategii pro elektrickou mobilitu a její cíle bychom chtěli náležitě podporovat i našimi aktivitami v motoristickém sportu.“ Volkswagen na akci GP Ice Race v Zell am See zveřejní, jakým výzvám se ID. R postaví v roce 2019.

Přítomnost: Volkswagen Polo GTI R5

Nový soutěžní automobil Volkswagen pro zákaznický sport má za sebou úspěšný první ostrý start. Na konci října debutovalo Polo GTI R5 o výkonu 200 kW (272 k) v Rallye Španělsko. Soutěžní vůz, vyvinutý podle předpisů R5 pro národní, regionální a mezinárodní mistrovství v rallye a řízený ve Španělsku bývalým mistrem světa v rallye Petterem Solbergem (N), skončil při svém debutu po dlouhém vedení na stupních vítězů a vítězil přitom v rychlostních zkouškách jak na šotolině, tak na asfaltu. Aktuálně je předáváno prvních 15 vozů Polo GTI R5 soutěžním týmům z Itálie, Švédska, Finska, Paraguaye, Belgie a Rakouska. Polo GTI R5, který se na soutěžní trati úspěšně představil už i v České republice, poměří své síly s konkurencí také v Zell am See.

Minulost: Golf II GTI skupiny A z roku 1986 a Golf II Pikes Peak z roku 1987

Diváci v Zell am See uvidí v akci i dva vozy Volkswagen Golf, které se v motoristickém sportu postaraly ve své době o pozdvižení. S vozem Golf II GTI si Kenneth Eriksson (S) zajistil v roce 1986 titul mistra světa v rallye ve skupině A, která byla předchůdcem současné vrcholné kategorie WRC. Ještě nezkrotnější je dvoumotorový Golf II Pikes Peak, který způsobil rozruch v legendárním závodě do vrchu na Pikes Peaku v roce 1987. Jochi Kleint s dvoumotorovým Golfem o výkonu 441 kW (600 k) v mezičase vedl, ale několik metrů před cílem, s šachovnicovou vlajkou v dohledu, musel kvůli defektu zavěšení kol ze závodu odstoupit. O 31 let později si Volkswagen spravil chuť pozoruhodnou jízdou závodního vozu ID. R.