Věřte tomu nebo ne, ale i taxislužby a sdílení aut představují volné bitevní pole pro tak velké společnosti, jako je i Volkswagen. Ten nyní nasypal nemalé částky do společnosti Gett, dohromady asi za 7 miliard korun.
Aféra Dieselgate sice není ještě zdaleka promlčena, ovšem Volkswagen má své investiční plány, ze kterých neodstoupí, ať se děje, co se děje. Mnoho z vás by určitě na první řadě napadl vývoj, ovšem mezi top projekty patří i taxislužby. Módním trendem doby je, že každá značka má partnerství s významnou firmou, která podniká ve sdílení vozidel a spolujízd, a s Volkswagen to má stejně.
Synonymem toho odvětví je především velice medializovaná společnost Uber, a nutno říci že toto odvětví nabývá na významu, což větří také automobilky, které si chtějí něco urvat i pro sebe. Například Toyota již dříve oznámila partnerství právě se společností Uber, Mercedes má Car2Go a společnosti Zipcar, která se stala součástí Avisu, úzce spolupracuje s Fordem. Příležitost nyní vycítil i Volkswagen, který se zaháčkoval u firmy Gett a to opravdu pořádně.
Celková investice 300 milionů dolarů, tedy asi 7,2 miliardy korun je již pořádný hák. Automobilka se tak díky tomu dostala do carsharingové sítě, která je nyní k dispozici ve zhruba šedesáti městech celého světa. Gett představuje hlavního hráče v Evropě, ale i významnou pozici mí i v New Yorku a jeho dalším terčem by měla být i Izrael.
Carsharing začíná být opravdu velice populární a to i v menších Evropských městech. Jeho princip staví na propůjčování vozidel mezi jednotlivými držiteli. Právě města jsou klíčová proto, protože zde vůz nepotřebujete tak často a proto je pro vás výhodnější automobil s někým sdílet. To se ovšem vůbec nelíbí klasickým taxislužbám, které uspořádali již několik stávek, například proti zmíněnému Uberu.