→ Realizace nového strategického zaměření značky na elektrickou mobilitu je důsledně urychlována
→ Prvním modelem řady I.D. na americkém trhu bude SUV
→ Nová elektronická platforma je základem pro digitální služby v automobilu

Volkswagen

V rámci autosalonu v Los Angeles představuje Volkswagen americkému publiku výhled na svou ofenzivu v oblasti elektrické mobility. Volkswagen vystavuje v Kalifornii hned tři studie – kompaktní I.D., velkoprostorový I.D. BUZZ a elegantní SUV I.D. CROZZ. Jedná se o ukázky vozidel na zcela nové platformě, která byla důsledně přizpůsobena požadavkům elektrického pohonu. Značka Volkswagen hodlá do roku 2025 prodávat jeden milion elektromobilů ročně, a tím usiluje o získání vedoucího postavení na trhu v oblasti elektrické mobility. Prvním reprezentantem modelové řady I.D. se zcela elektrickým pohonem bude v Evropě kompaktní model, v USA naproti tomu přijde jako první na trh SUV.

BUZZ na studii Volkswagen I.D. CROZZ. Oba vozy jsou vystaveny na autosalonu v Los Angeles.
„Automobil symbolizuje svobodu a individualitu,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Jsme přesvědčeni o elektrické mobilitě a velkolepé budoucnosti automobilu, který je v současnosti nejdůležitějším dopravním prostředkem v USA, zajišťujícím téměř 80 procent všech osobokilometrů.“

Značka Volkswagen se postaví výzvám budoucnosti s modely I.D. Jejich základem je modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která nalezne uplatnění v rámci celého koncernu. Nové elektromobily nabídnou mobilitu s nulovými emisemi na dlouhé vzdálenosti, možnost rychlého nabíjení a prostorné variabilní interiéry. „Zvláštností naší platformy jsou nové proporce s dlouhými rozvory a krátkými převisy,“ vysvětluje Christian Senger, vedoucí modelové řady e-Mobility u značky Volkswagen, a dodává: „Tím vytváříme zcela novou nabídku vnitřního prostoru s velkou variabilitou pro cestující a zavazadla.“

Senger dokládá nárůst vnitřních rozměrů na příkladu kompaktního vozu I.D.: „Má vnější rozměry Golfu, v interiéru však nabízí tolik prostoru jako Passat.“ Komponenty elektrického pohonu jsou totiž uloženy prostorově úsporně v oblasti náprav a vysokonapěťové akumulátory mají své místo v podlaze vozidla. To platí i pro všechny ostatní karosářské verze: „MEB umožňuje vývoj nejrůznějších druhů vozidel od kompaktní třídy až po sedmimístná SUV.“

Šéf prodeje Jürgen Stackmann v Los Angeles uvedl, že kromě tří již představených modelů (kompaktní vůz, SUV a MPV) bude mít modelová řada I.D. další členy, mimo jiné limuzínu. Všechny varianty mají společný nejen elektrický pohon, ale také novou podobu síťového propojení. Elektronická soustava vozidla bude místo mnoha řídicích jednotek zahrnovat výkonné centrální počítače s centrálně používaným softwarem, který lze kdykoli aktualizovat a vylepšovat. Tato nová elektronická platforma je základem pro nové digitální služby v automobilu, které budou přínosem v každodenním provozu.

„Technické inovace, jimiž se v současnosti zabýváme, zvýší potenciál automobilu,“ říká Stackmann. „Kromě velmi atraktivního designu a mnoha možností, jak vycházet vstříc individuálním požadavkům zákazníků, vsadíme všechno na to, abychom dokázali uspokojovat rostoucí přání lidí po trvale udržitelné mobilitě.“

To začíná již správným oslovením zákazníků. Ve společném projektu s americkým softwarovým koncernem Adobe jsou oslovováni zájemci na sociálních sítích, kteří na novém internetovém portálu Volkswagen naleznou jejich profilu individuálně přizpůsobené informace o generaci I.D.

Již před návštěvou prodejce značky Volkswagen se může zákazník s novými elektromobily virtuálně seznámit i na neobvyklých místech. Stackmann k tomu dodává: „V této oblasti jsme navázali spolupráci se společností Microsoft: ‚Rozšířená realita‘ nám umožňuje virtuálně zobrazovat nový automobil například v kavárnách a nákupních centrech pomocí brýlí HoloLens.“

Další spolupráce značky Volkswagen s koncernem, specializovaným na IT, se týká nabídky informačních a zábavních systémů, která je realizována s IBM pod označením „Predictive We Services“. Základem je digitální asistent „Watson“, který během jízdy vyhledává na internetu potenciální dílčí cíle pro nákupy nebo večeři, navrhne nalezená řešení a na hlasový povel uskuteční například rezervaci stolu v restauraci.

„Silná stránka značky Volkswagen spočívá již více než 70 let v nabídce cenově dostupné techniky a především mobility, nezávisle na pohonu, pro široké vrstvy zákazníků. Tak tomu bude i v budoucnosti. Zpřístupníme elektrickou mobilitu s vysokým standardem kvality všem,“ shrnuje Jürgen Stackmann cíle značky Volkswagen.