Volkswagen v posledních dnech čelí opravdu velkému problému, o kterém jsme vás již informovali. Je obviněn, a nyní se k tomuto prohřešku již i doznal, z instalování softwaru ovlivňujícího hodnotu vypouštěných emisí při jejich měření. Za tento opravdu grandiózní prohřešek, který nemá na poli automobilových podvodů obdoby hrozí koncernu pořádně velká pokuta, která by jiné podniky rázem odkázala do věčných lovišť, nikoliv však Volkswagen. Ten se již nyní nechává slyšet, že omezila své náklady do takové míry, že je již nyní schopna splatit přes 100 miliard. Otázkou je, zdali to vůbec bude stačit, protože jen na území USA mu hrozí pokuta přes 400 miliard korun. Software však byl instalován i do vozů na evropském trhu, Škodu nevyjímaje.
Onen software měl být instalován do vozů disponující čtyřválcovým turbodieselem. U těchto vozů pak měl detekovat proces měření emisí a měl omezit produkci dusíku na povolenou hladinu. V opačném případě, tedy při běžném provozu však měla být tato hladina až 40ti násobně převýšena. Proč na celou událost nepřišel někdo již dříve, je z toho důvodu. Že evropské normy až doposud na produkci dusíku do ovzduší příliš nedbali a zajímalo je hlavně produkování CO2.
Tato aféra se téměř okamžitě projevila v poklesech akcií Volkswagenu. Zároveň se také začaly propadat i akcie dalších společností, které do svých automobilů čtyřválcové turbodiesely montují a to i přesto, že s touto aférou nemají vůbec nic společného.
Volkswagen tak tímto činem do značné míry pošramotil renomé nejen své, ale i jiných automobilek starého kontinentu. Jak se bude celý případ vyvíjet, pro vás budeme samozřejmě sledovat a budeme vás o něm také informovat. Už nyní je však jasné, že na kontrolu půjde přes jeden milion vozů a to i na území Evropy. Další kroky jsou pak zvažovány. Otázkou totiž je, zdali je VW jediným, kdo něco podobného běžně praktikuje.