• Třetí vítězství v Mexiku a třetí vítězství v letošní sezoně pro posádku Ogier/Ingrassia
• Druhé místo v mistrovství světa – Mikkelsen/Fløene potřetí v řadě na stupních vítězů
• 25. vítězství pro Polo R WRC, Volkswagen zvyšuje náskok v hodnocení konstruktérů
Hattrick pro dvojnásobného mistra světa: Posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) slavila po vynikajícím výkonu vítězství v Rallye Mexiko. Jejich triumf v třetím podniku letošního mistrovství světa v rallye (WRC) znamenal třetí vítězství v sezoně a zároveň i třetí vítězství v řadě v Mexiku. Tato dvojice má na svém kontě již 27 vítězství, což ji v historických tabulkách řadí na třetí místo před legendárního soutěžního jezdce Carlose Sainze.
Volkswagen Polo R WRC
Pro Volkswagen to byl 25. triumf v 29. rallye s vozem Polo R WRC. Hattrick slavila také posádka Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), která dojela potřetí v řadě na třetím místě a v průběžném hodnocení mistrovství světa se posunula na druhé místo.
Nezastavitelný #GOgier: dvojnásobný mistr světa ve vynikající formě
Lépe už to nejde: Sébastien Ogier a Julien Ingrassia absolvovali v Mexiku perfektní rallye. Od prvního až do posledního metru byli dvojnásobní mistři světa ve 20 z 21 rychlostních zkoušek mezi třemi nejrychlejšími. Devětkrát jim byl naměřen dokonce nejlepší čas. Posádka Ogier/Ingrassia převzala vedení již po 5,61 km. A udržela ho až do cíle. Tovární jezdci z Wolfsburgu přitom bojovali se silnou konkurencí. Kromě týmových kolegů Andreas Mikkelsen/Ola Fløene a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila přispěly k napínavému boji o nejvyšší příčku také posádky Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai) a Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S, Citroën).
Základem pátého vítězství v řadě pro posádku Ogier/Ingrassia se stala jejich páteční chytrá volba pneumatik. Křížově namontovanou kombinací soutěžních pneumatik Michelin s tvrdou a měkkou směsí dokázali otočit ve svůj prospěch nevýhodu v podobě první pozice na startu, která znamenala trať plnou štěrku. Bezchybným řízením a navigací z toho vytěžili maximum.
Potřetí na stupních vítězů v řadě – skvělý výkon posádky Mikkelsen/Fløene
Andreas Mikkelsen a Ola Fløene pokračují od začátku letošní sezony v úspěšném tažení. Po Rallye Monte Carlo a Rallye Švédsko dokončili i Rallye Mexiko na stupních vítězů. Při svém prvním společném startu s vozem Polo R WRC na této rallye se díky svému třetímu místu posunuli na druhou pozici v průběžném hodnocení mistrovství světa v rallye. Klíčem k úspěchu byla bezpečná a zároveň rychlá jízda. Navzdory jedinečnosti rychlostních zkoušek v Mexiku, v nichž jsou k nezaplacení bohaté zkušenosti, měli první místo neustále na dohled. Na konci ztráceli na druhého Madse Østberga pouhých 6,3 sekundy.
Brzký nezdar, ale také trocha happy endu pro posádku Latvala/Anttila
Posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila byla až do dvanácté rychlostní zkoušky jediná, kdo stačil tempu, které nasadili Ogier a Ingrassia. Ve snaze dostat své týmové kolegy pod tlak narazila tato dvojice ve smyku zádí svého soutěžního vozu Polo R WRC do náspu. Výsledné poškození podvozku znamenalo v sobotu předčasný konec. Latvala/Anttila se v neděli do soutěže vrátili a přidali šest bodů na konto Volkswagenu v mistrovství světa konstruktérů.
Třešnička na dortu: 21krát vysoko vzhůru, tečkou soutěže byl „El Brinco“
Celá Rallye Mexiko se jezdí v nadmořských výškách přesahujících 1800 metrů, a to je výš, než co známe z Evropy. Pro porovnání: Nejvyšší místo v deseti evropských soutěžích leží 1608 metrů nad hladinou moře a nachází se na trase rychlostní zkoušky „La Bollène-Vésubie-Sospel“, která je součástí Rallye Monte Carlo. Rallye Mexiko je vždy plná superlativů. V rychlostní zkoušce „El Chocolate“ se soutěžní vozy WRC vyšplhaly v sobotu na „střechu mistrovství světa v rallye“, do výšky 2752 metrů, a v neděli absolvovaly dosud nejdelší rychlostní zkoušku v dosavadním průběhu sezony 2015 – „Guanajuatito“ měla délku 55,82 kilometru. A v městě Guanajuato se stříbrnými doly zažili jezdci start doprovázený velkými emocemi bouřlivě slavících fanoušků, z nichž naskakovala husí kůže.
Podmínky rychlostních zkoušek stavěly jezdce a spolujezdce před velké výzvy. Povrch první z šesti šotolinových soutěží v řadě byl tvořen kombinací měkkého sypkého písku na jedné straně a hrubého ostrého štěrku na druhé straně. „Otates“, „Los Mexicanos“, „Ibarilla“ a „Derramadero“ patří mezi klasické RZ v kalendáři WRC. Finálním vyvrcholením byla tzv. Powerstage „El Brinco“ se slavným a fanoušky oblíbeným skokem. Tři body za nejrychlejší čas získali Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, dva body za druhé místo Andreas Mikkelsen/Ola Fløene.
25 z 48 a 21 – souhrn faktů o Rallye Mexiko
Úspěch posádky Sébastien Ogier a Julien Ingrassia byl nejen 25. vítězstvím vozu Polo R WRC v mistrovství světa v rallye, ale zároveň i 47. umístěním na stupních vítězů pro Volkswagen od jeho vstupu do WRC v roce 2013. Posádka Andreas Mikkelsen/Ola Fløene k tomu přidala 48. umístění. Posedmé v řadě tak zůstal Volkswagen v mistrovství světa v rallye neporažen. Od ledna 2013 patřilo 373 z 542 možných nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách týmu z Wolfsburgu. Od roku 2013 se jezdci týmu Volkswagen zasloužili o 21 nejlepších časů v 28 speciálních rychlostních zkouškách Powerstage.
Hlasy po 4. dni Rallye Mexiko
Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1
„Je to zkrátka neuvěřitelné! Jsem tak šťastný, že jsem tady v Mexiku zvítězil, je to jeden z nejkrásnějších úspěchů v mé kariéře. S Julienem jsme zažili perfektní víkend, Polo jelo fantasticky a tým odvedl velkolepou práci. Od začátku jsme nasadili bláznivé tempo a v pátek jsme si vybrali nejvhodnější pneumatiky – a na konci se nám to vyplatilo. Je to moje třetí vítězství v této rallye v řadě, očividně to Rallye Mexiko myslí se mnou dobře. A rád se sem vracím. Profil trati mi sedí, krajina je fascinující a fanoušci promění tuto rallye pokaždé v úžasnou ‚fiestu‘.“
Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„V souhrnu pro nás tento víkend neprobíhal vůbec podle plánu. Od svého pořadí na startu jsem si sliboval víc a nepodařilo se mi ani za celý víkend dostat se do správného rytmu. Pokoušel jsem se vyvinout na Ogiera tlak a musel jsem kvůli tomu jet na hraně. Poté, co jsem poškodil podvozek, pro mě rallye skončila. Naštěstí mám teď dovolenou a čas zapomenout na zklamání ze začátku sezony. Musím nalézt svůj rytmus a v Argentině opět zaútočit.“
Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9
„Třetí místo v Rallye Mexiko a dva bonusové body v Powerstage – to je pro nás absolutně velkolepý výsledek. Se zdejšími rychlostními zkouškami nemáme mnoho zkušeností, a proto jsme vždy udržovali bezpečnou rychlost. Naším plánem bylo projet každou rychlostní zkoušku bez chyby. A tento plán jsme dokonale splnili. S naší účastí v této rallye jsem absolutně spokojen. A s druhým místem v mistrovství světa to nyní také nevypadá špatně.“
Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport
„Vyhrát třikrát v řadě Rallye Mexiko je velkolepým výkonem. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia si tento triumf více než zasloužili svým výjimečným jezdeckým a navigačním výkonem. Od volby pneumatik až po perfektní zvážení rizika – pro oba to byla bezchybná rallye. Ale nejsou to jen oni, kdo má za sebou vynikající vstup do sezony. Platí to i pro dvojici Andreas Mikkelsen a Ola Fløene, která podala mistrovský výkon z hlediska taktiky a udělala skvělý dojem. Nesmíme zapomenout na to, že Andreas zde startoval teprve podruhé a nemá téměř žádné zkušenosti s místními rychlostními zkouškami. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila udělali dnes po své včerejší chybě pro tým ještě maximum a nasbírali důležité body do mistrovství světa konstruktérů. S výsledkem Rallye Mexiko jsme celkově spokojeni.“
A pak tu byl ještě…
…pozdravný vzkaz od šampiona šampionovi. Poté, co Renaud Lavillenie rozšířil o víkendu svou sbírku titulů ve skoku o tyči zlatým výkonem 6,04 metru na halovém mistrovství Evropy, gratuloval Sébastien Ogier svému francouzskému krajanovi na Facebooku. Lavillenie se svezl na sedadle spolujezdce v Ogierově soutěžním voze Polo R WRC během Rallye Monte Carlo. Tyčkař Lavillenie je světovým atletem roku 2014 a olympijským vítězem.
A pak tu byl kromě toho ještě…
… Mezinárodní den žen v neděli, který oslavila také Mezinárodní automobilová federace FIA v Leónu. FIA založila v roce 2009 „Komisi žen v motoristickém sportu“, které předsedá Michèle Moutonová a která si vytkla za cíl podporovat ženy v motoristickém sportu. Slavnostního fotografování se zúčastnily také tři dámy z týmu Volkswagen.
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Mexiko – konečné výsledky
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:19.13,4 h
02. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.18,8 min
03. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 1.25,1 min
04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3.40,2 min
05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 5.01,8 min
06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6.36,1 min
07. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 14.52,7 min
08. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 22.43,3 min
09. Nicolás Fuchs/Fernando Musano (PE/RA), Ford + 22.49,0 min
10. Jari Ketomaa/Kaj Lindström (FIN/FIN), Ford + 23.10,2 min
…
15. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 48.48,6 min
Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Mexiko – výsledky Powerstage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6.50,5 min
02. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 5,6 s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 5,8 s
Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*
Hodnocení jezdců
1. Sébastien Ogier, 81 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 47; 3. Thierry Neuville, 35; 4. Mads Østberg, 32; 5. Elfyn Evans, 26; 6. Jari-Matti Latvala, 19; 7. Dani Sordo, 18; 8. Martin Prokop, 14; 9. Ott Tänak, 12; 10. Hayden Paddon, 10; 11. Kris Meeke, 10; 12. Nasser Al-Attiyah, 6; 13. Sébastien Loeb, 6; 14. Jurij Protasov, 2; 15. Nicolás Fuchs, 2; 16. Jari Ketomaa, 1.
Hodnocení konstruktérů
1. Volkswagen Motorsport, 99 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 75; 3. M-Sport, 48; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 42; 5. Jipocar Czech National Team, 20; 6. Volkswagen Motorsport II, 15; 7. Hyundai Motorsport N, 3; 8. FWRT, 1.