Na český trh v těchto dnech dorazila druhá generace Volkswagenu Touran. Jaká je a co vlastníkovi nabídne, tak na to se nyní podíváme.
Oproti svému předchůdci Touran povyrostl a to jak do výšky, tak i do šířky. Ovšem největší změny se týkají vnějšího vzhledu vozu. Ten by se dal nyní nazvat ležérnějším i sportovnějším zároveň a také o něco, více dospělejším. Za tyto změny mohou především pozměněné horizontální křivky v přední části vozu.
Co se týče výkonu, tak automobil je nabízen v provedení se dvěma zážehovými a dvě vznětovými motory. Pro klasický rodinný vůz na delší cesty, kterým Touran bezpochyby je, je vhodné zvolit spíše verzi TDI, která se svým výkon bohatě stačí na plnění klasických rodinných funkcí, tak jak se k tomuto vozu sluší a patří.
Tento motor je standardně párován se šestistupňovou manuální převodovkou, která je golfovsky střižená. Výkon vozu je plynulý a dokáže kvalitně táhnout i ve vyšších rychlostech. Spotřeba vozu je také poměrně příznivá, mimo město byste se měli vejít do osmi litrů.
Co se jízdních vlastností týče, jsou odpovídající typu tohoto vozidla. Odpružení se dokáže vcelku snadno poprat i s nepříjemnějšími překážkami. U vozu se nepředpokládá, že s ním budete vymetat pavouky v zatáčkách, ovšem i tento styl jízdu mu nebude zcela proti srsti a řidiče na silnici podrží.
Jeho předchůdce se prodalo téměř 1,9 milionů kusů, cože je poměrně velká hozená rukavice. Uvidíme tedy, jestli jí Nová generace sebe a na jedničku tak naváže. A snaží se o to opravdu všema deseti. Krom atraktivnějšího vzhledu a většího vnitřního prostoru nabízí také poměrně bohatou výbavu. Do ní patří například přední diodové světlomety s funkcí přisvětlování v zatáčkách. Velikou zajímavostí, která je extrémně praktická je například i asistent pro couvání s přídavným vozíkem. A právě takové detaily nás velice baví.