Koncern, Volkswagen, to už dávno není jen samotná automobilka Volkswagen. Portfolio této značky je opravdu široké. Nyní se však možná o něco smrskne, protože společnost uvažuje o prodeji nákladní i exklusivní motocyklové sekce.
O Dieselgate se v poslední době příliš nehovoří, ovšem to neznamená, že by vedení Volkswagenu mělo klid. Stále platí, že je nutné do značné míry překopat celou obchodní strategii, což nám automobilka již dokazuje zahájením orientace především na elektromobily. To ovšem zdaleka stačit nebude, protože za následky svých činů je zapotřebí platit co nejrychleji.
Už delší dobu se hovoří o tom, že jednotlivé značky omezí investice a dají stopku některým projektům. U Škodovky to například byla druhá generace modelu Roomster. Dále to vypadá například na stopku pro Golf R400 a velký kabriolet od Bentley. Tím nejkrajnějším opatřením bude prodej některé z dvanácti značek, které koncern vlastní. Jak se ovšem zdá, hlavní byznys, tedy produkci osobních vozů, by si koncern rád zachoval ve stavu podobném dnešku.
Ostří gilotiny se v minulosti houpalo především nad značkami MAN a Ducati, ale také Lamborghini a Bentley. Podle nejnovějších informací však Mathias Müller zvažuje prodej značek MAN a Scania a to především díky současnému Boomu v nákladní dopravě. Značka Ducati má navíc takovou image, že její prodej by byl možný v podstatě kdykoliv.
Smyslem prodeje by však nebylo jen pokrytí finančních pokut, ale VW by zároveň mohl sjednotit a převzít kontrolu nad dodavateli, což by přineslo snížení nákladů a zvýšení efektivity. Je tedy docela dost možné, že Volkswagen nebude pouze prodejcem, ale také kupcem. Bude se tak řídit zlatým pravidlem investic na základě zisků. A jak víme již z minulosti, právě tuto strategii Volkswagen ovládá velice dobře.