• Prodej v západní Evropě vzrostl o 8 %
• V České republice importér hlásí razantní růst prodeje o 29 % a historicky nejvyšší prodej značky za první tři měsíce roku.
Volkswagen Užitkové vozy dodal v prvních třech měsících roku 2015 zákazníkům na celém světě 108 200 lehkých užitkových vozidel (1. čtvrtletí 2014: 103 200 vozidel; +4,8 %). V západní Evropě zvýšila tato značka počet dodaných vozidel o 8 % na 72 300 vozidel (2014: 66 900) a také v České republice došlo k nárůstu dodávek zákazníkům, a to o 29% na celkových 1329 vozů.
„Zejména aktuální modelové řady T a Caddy jsou před ukončením své výroby u zákazníků velmi oblíbené,“ říká Bram Schot, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, zodpovědný za prodej a marketing. „Výborné výsledky v západní Evropě jsou pro nás velmi důležité. Na tento úspěch chceme navázat novými generacemi modelových řad T a Caddy, které bude brzy možné objednávat u prodejců.“
Německo zůstává největším evropským trhem s 27 100 dodanými vozidly (+11,5 %). Ve Velké Británii vzrostl počet dodaných vozidel o 12,2 % na 12 900 vozidel. Španělsko zaznamenalo nárůst o 17 % na 2400 vozidel.
Volkswagen Užitkové vozy si vede od začátku letošního roku velmi úspěšně také v České republice. Během ledna až března 2015 bylo zákazníkům dodáno 1 329 užitkových a osobních verzí těchto vozidel oproti 1 029 vozům v prvním čtvrtletí 2014. Meziroční nárůst tak činí 29% a značka Volkswagen užitkové vozy dosáhla historicky nejvyššího prodeje za první tři měsíce roku.
„Vstup do nového roku byl nadmíru úspěšný. Téměř 30% meziroční nárůst je pro nás skvělým odrazovým můstkem do dalších měsíců letošního roku, v němž se naši zákazníci mohou těšit na nové generace dvou klíčových modelových řad značky Volkswagen Užitkové vozy,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika.
Kromě západní Evropy dosáhla značka výborných prodejních výsledků i v dalších regionech. Pokračoval velmi pozitivní vývoj prodeje na Blízkém východě, kde se zvýšil počet dodaných vozidel o 79 procent na 8000 (ve stejném období předchozího roku: 4500 vozů). V Mexiku vzrostly prodeje značky na 1600 vozidel (1. čtvrtletí 2014: 1500 vozidel; +7,3 %). V asijsko-pacifické oblasti zaznamenal Volkswagen Užitkové vozy s 5400 dodanými vozidly meziroční nárůst o 0,1 %.
Kvůli nepříznivé ekonomické a politické situaci došlo k negativnímu vývoji prodeje v následujících regionech: V Jižní Americe poklesl prodej meziročně o 13,3 % na 9200 vozidel (1. čtvrtletí 2014: 10 600 vozidel). Ve východní Evropě se počet dodaných vozidel snížil o 15,7 % na 7800 (1. čtvrtletí 2014: 9200 vozidel). Prodej v Africe byl s 4000 dodanými vozidly o 21,7 procenta nižší (1. čtvrtletí 2014: 5200 vozidel).