Celkem pravidelně vás zásobujeme informacemi o nejnovějších elektromobilech, jejich dojezdových vzdálenostech a aktualitách. Většinou se však jedná o koncepty, které se vůbec nepodívají na trh, a pokud ano, jejich ceny nejsou zrovna lidové. Tomuto faktu se nyní rozhodl učinit přítrž Volkswagen, který chce dostát svému jménu, a vyvinout vůbec první dostupný Volkswagen, za rozumnou cenu.
I přesto, že Volkswagen v rámci celoevropského průměru patří spíše k dražším značkám, chce tento dostupný elektromobil dostat na takovou cenovou hladinu, aby se vůz vymykal ze standardních cen této značky. Právě v odvětví elektromobilů vidí příležitost, jak se opět vrátit k pojmu lidový vůz a navázat tak na své historické počátky a velké úspěchy.
Volkswagen dal jasně najevo, že si je vědom toho jak poškodil svou pověst a reputaci ve světě automobilů, především pak ve světě turbodieselů a proto se bude snažit vše odčinit v odvětví elektromobilů. Z nich by chtěl udělat jakousi svou výlohu své technické vyspělosti, jako to dělá například Nissan. Jeho prvním cílem je tedy vyrobit automobil s elektrickým pohonem a velice příznivou cenou.
Dle dostupných informací si nad tímto projektem vzala dohled ta nejvyšší místa automobilky v čele se současným šéfem divize osobních aut Volkswagen Herbertem Diessem. Bohužel vše je prozatím v začátcích a plány jsou dokonce natolik tajné, že informací je k dispozici opravdu pomálu.
Víme jen to, že by se novinka měla objevit kolem roku 2020, tedy společně s elektrickým Budd-E, technicky by však měl vůz vycházet z Golfu EV, ovšem jeho zařazení asi nebude příliš jednoduché. Lze přepokládat, že se bude jednat o subkompaktní třídu s velice specifickým designem, která bude stát na koncernové platformě MEB. Také víme to, že automobil by měl být na jediné nabití schopen ujet slušných 300 km. ,,Mnozí řidiči by tuto novinku jistě uvítali, a to i vzhledem k tomu, že kromě nižší zátěže životního prostředí, mají elektromobily i cenově výhodnější povinné ručení.”