→ 100 týdnů před spuštěním výroby: „MEB Supplier Summit“ ve Wolfsburgu zavádí novou kvalitu partnerské spolupráce s dodavateli
→ Šéf značky Diess: „Přípravy na novou éru cenově dostupné elektrické mobility vstupují do poslední fáze.“
Volkswagen I.D.
Největší produktová a technická ofenziva v historii značky Volkswagen nabývá stále konkrétnější podoby. Sto týdnů před plánovaným zahájením výroby prvního modelu řady I.D. se představenstvo značky dohodlo na akci „MEB Supplier Summit“ s důležitými dodavateli na milnících procesu přípravy výroby. Jako první vozidlo na základě nové modulární platformy MED pro vozidla s elektrickým pohonem sjede koncem roku 2019 z montážní linky ve výrobním závodě v saském Cvikově kompaktní, zcela elektrický Volkswagen I.D.1).
Předseda představenstva značky, Dr. Herbert Diess, podepsal společně s kolegy z představenstva a šéfy nejdůležitějších dodavatelů partnerskou smlouvu o zajištění bezproblémového zahájení výroby inovativních elektromobilů. Diess k tomu říká: „Přípravy na novou éru cenově dostupné elektrické mobility vstupují nyní do poslední fáze. Společně chceme v tomto jedinečném průmyslovém projektu dosáhnout toho, aby byla Evropa v globálním závodě o vedoucí postavení v oblasti elektrické mobility o krok napřed. Cvikov se tak stane největším evropským kompetenčním centrem pro elektrickou mobilitu. Díky tomu napíšeme do kroniky automobilu další kapitolu.“
Během pěti let dojde na celém světě napříč značkami k zahájení výroby
32 modelů na nové platformě, naznačil Diess rozsah celého projektu a dodal: „Chceme být rozhodně na vrcholu, jen naše značka bude do roku 2022 nabízet více než 20 elektromobilů a v příštích pěti letech vynaloží na elektrickou mobilitu šest miliard eur.“
Ralf Brandstätter, člen představenstva, zodpovědný za nákup, k tomu vysvětlil: „Dosud bylo v rámci naší elektrické ofenzivy nominováno více než 100 dodavatelů. Pro mě je důležité, že dnes pro naše partnery a Volkswagen začíná nová podoba spolupráce – nejdůležitější dodavatele zapojujeme mnohem dříve a intenzivněji do vývojových prací na projektu I.D.“
Volkswagen sází při uvedení platformy MEB na tzv. „value sourcing“. Dodavatelé u tohoto přístupu přicházejí se svými nápady pro lepší technická řešení díky soutěži konceptů již v rané fázi vývojového procesu. Brandstätter k tomu říká: „Přidaná hodnota spočívá ve výrazně těsnějším propojení a v rovnoprávném postavení při práci s oboustranně výhodnými výsledky.“
Již v roce 2020 má být vyrobeno více než 100 000 vozů Volkswagen na platformě MEB. Christian Senger, vedoucí modelové řady elektrické mobility, k tomu říká: „Výrazně jsme minimalizovali komplexnost projektu I.D. a proces vzniku produktu jsme zkrátili o jedenáct měsíců. Nová platforma pro naše vozidla, autonomní jízda i témata síťového propojení a služeb vyžadují model úzké spolupráce se všemi partnery a dodavateli. Produktový plán je připraven. Nyní se pouštíme s veškerou energií do jeho společné realizace.“
Zcela nově vyvinutá elektrická soustava platformy MEB je důsledně přizpůsobena požadavkům na budoucí digitální mobilitu s nulovými emisemi. Integruje různě výkonné elektromotory, ploché akumulátory, uložené v podlaze, s inovativními technologiemi a softwarovými funkcemi, jako je chytré osvětlení nebo průhledový displej s rozšířenou realitou, které byly dosud vyhrazeny automobilům prémiového segmentu.
Modely Volkswagen I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ jsou součástí „startovní formace“, s níž Volkswagen zahájí v rychlém sledu během roku 2020 svou elektrickou ofenzivu. Nová generace vozidel se bude vyrábět v Evropě, Číně a USA.