Malé auto a nízká spotřeba, to jsou hlavní trumfy městského vozítka VW Eco Up. Díky CNG se dostanete na spotřebu méně, než jedna koruna na ujetý kilometr.
VW Eco Up
Volkswagen přišel na trh s městským autem VW Eco Up. Hlavní jeho přednosti je malá velikost, která je jedním z důležitých faktorů v přeplněných městských ulicích. Dalším důležitým faktorem je spotřeba. Při jízdě na stlačený zemní plyn (CNG) se dostáváte pod 1 korunu na ujetý kilometr. Při ekonomické jízdě jste schopni dojezd prodloužit až na 600 kilometrů.
Na pouhých 3,54 m délky jsou u nového vozu Up v souladu se současnými módními trendy interpretovány výrazové prostředky designu automobilů Volkswagen. Výrazně tvarovaná boční okna, čisté plochy boků karoserie a jednoduché linie dávají vyniknout výrazným prvkům, ke kterým např. patří zcela prosklené dveře zavazadlového prostoru. Čelní partie vozu zaujmou svým stylizovaným úsměvem. Výraz jeho “usměvavé tváře” završuje decentní mřížka chladiče se zakomponovaným logem VW.
Nový Up je jako malý automobil. Přitom ho však vnímáte jako velký prostor. Nabízí více místa, než většina vozů v této automobilové třídě a díky funkčním a chytrým designovým prvkům působí velmi prostorným dojmem. K tomu nabízí slušný zavazadlový prostor, který je v této automobilové třídě obdivuhodných 251 litrů a při sklopených zadních sedadlech dokonce 951 litrů.
Vůz pohání upravený litrový motor s výkonem 50 kW (68 koní) a má nádrž na 11 kg stlačeného zemního plynu. Na ni ujedete v pohodě přes 400 km. V případě, že vám plyn dojde, Eco Up si sám přepne na benzín a začne ho čerpat z 10 litrové rezervy. O nic se nemusíte starat. Vše probíhá automaticky.
VW-scene.cz testuje VW Eco Up
Test vozu VW Eco Up jsme tentokrát rozšířili i o měření výkonu. Největší porci kilometrů jsme najeli po zaplněných pražských ulicích, kde nám palubní počítač ukazoval necelé čtyři kg CNG na 100 km. Pokud to snad vypadá, že VW Eco Up je jen do města, tak hned první kilometry na okrskách ho představily ve velmi dobrém světle. Dobře naladěný podvozek, kvalitní brzdy jsou přednosti, které právě využijete v příměstských oblastech.
Dále nás zajímalo, jak je to s výkonem na stlačený zemní plyn (CNG) a s vozem VW Eco Up jsme zajeli na motorovou brzdu. Výsledek 48 kW (výrobce udává 50 kW) je po odečtení tolerancí takřka totožný s výrobcem. Jediná nevýhoda vozů CNG je zákaz vjezdu do většiny podzemních parkovišť.
VW Eco Up cenově začíná na 272.900,-Kč a nízké provozní náklady dělají z vozu kamaráda šetřílka nejen pro městský provoz.