Tovární tým Volkswagen Motorsport úspěšně dokončil domácí ADAC Rallye Německo, kde se oba vozy Škoda Fabia WRC dostaly ve své třídě na stupně vítězů.
Škoda Fabia Super 2000
Posádka Hans Weijs Jr. / Bjoern Degandt (NL / B) ukázala, své kvality a obsadila druhé místo ve skupině Super 2000. Její kolegové Riedemann / Michael Wenzel (D / D) skončila na třetím místě a patnáctí celkově jako nejlepší německá posádka. V rámci přípravy na nasazení VW Polo R WRC v roce 2013, zbírá Volkswagen Motorsport zkušenosti s koncernovými vozy Škoda Fabia Super 2000. Ty startují na vybraných sotěžích, příležitost dostávají různí jezdci a tovární tým získává patřičné zkušenosti v prostředí FIA World Rally Championship (WRC).
ADAC Rallye Deutschland
“Náš zkušební program na ADAC Rallye Deutschland proběhl bez sebemenších problémů a opět nám poskytl mnoho nových poznatků. Po třech vítězstvích v Rallye Dakar, se musíme re-organizovat v některých oblastech a získat co nejvíce zkušeností v oblasti rally. Náš tým odvedl dobrou práci a připravuje se dosáhnout konce programu bez chyb, “řekl ředitel Volkswagenu Motorsport Kris Nissen.” Z kušební program je také Výborný pro naše mladé řidiče a jejich spolujezdce, kteří se dokonale zžívají s týmem a odvádějí vynikající práci. Navíc řízení před domácí publikum bylo velkou zkušeností pro náš tým. Volkswagen se těší mnoha fanoušků a my je nesmíme zklamat.”
Hans Weijs Jr.
Německou rally jel již po třetí, ale prvně byl součástí továrního týmu. “Je to velká zkušenost, když je za vámi tovární tým a vy se můžete soustředit pouze na řízení. Hned odpočátku jsme zvolili správnou rychlost a tou dojet bezpečně do cíle. Že jsme skončili ve své třídě na podiu, bylo příjemnou tečkou.” řekl 24-letý Holanďan, který spolu se svým belgickým spolujezdcem Bjorn Degandtem byli mezi předními posádkami s vozy Super 2000 a obsadili celkově 13. místo.
Riedemann Wenzel
Asi nejsložitějším momentem byl přechod ze tříd WRC akademie, WRC Junior třídy na vůz třídy Super 2000. Ten disponuje vyšším výkonem a pohonem všech kol. “Poprvé jsme se museli přizpůsobit mnohem rychlejšímu a silnějšímu autu, zvolit správný rytmus a postupně zrychlovat” uvedl 23-letý pilot a dodal ” V týmu jsme se cítili velmi dobře, což byl i závazek dovést vůz do cíle, a poděkovat Volkswagenu za optimální přípravu vozu a dokonalý servis v průběhu celé rally, ” řekl Riedemann.