Jak jistě víte, tak crash testům se musí podrobit každý nový vůz, který je určen na prodej. Nyní se podíváme jak si vedl VW Scirocco. Na začátek můžu říct, že patří k těm lepším a hlavně bezpečnějším vozům.
Začneme ale tou horší stránkou a tou jsou chodci. U této stránky je vůz spíše naopak v horší skupině a dostal 53%, což není moc. Při nárazu do chodce je přední část vozu (přední maska) sice velice dobře, ale kapota a čelní okno už je na tom hůř a řadí se do té horší skupiny.
Co se týče cestujících ve voze, tak u těch je na tom Scirocco mnohem lépe. Riziková partie řidiče jsou stehenní kosti a hlava. Při nárazu ze zadu je krk chráněn výborně opěrkami hlavy. Co se týče spolujezdce na předním sedadle, tak ten má ohroženou levou nohu a hrudník, ale i přes to získal vůz v této kategorii celkem 31 bodů, což je skvělých 87%.
O své děti ve vozidle se také nemusíte příliš bát. Dětskou autosedačku můžete vozit vzadu, ale také vpředu díky možnosti vypnutí airbagu spolujezdce. Dítě je tedy oproti ostatním vozům v bezpečí. Instrukce ve voze nechybí a instalace je celkem jednoduchá, takže ji zvládne každý. Celkově za tuto kategorii vůz dostal 36 bodů, což je 73%, tedy velice solidní hodnocení.
Za bezpečnostní asistenci, tedy pomocné prvky ve vozidle má vůz také solidní hodnocení. Samozřejmostí u každého Scirocca je ESP a také zde naleznete kontrolku a také zvukové oznámení, které signalizuje, že řidič a spolujezdec nejsou připoutání. Někdy je to sice otravné, ale po stránce bezpečnosti se jedná o velice dobrou věc.
Vůz si tedy v EURO NCAP vede naprosto skvěle a řadí se mezi jedny z hodně kvalitních vozů, co se týká bezpečnosti. Vůz vydrží solidní náraz a posádka je chráněna kvalitně. Chodci už jsou na tom sice hůř, ale i přes to se jedná o povedené vozidlo.