V době ženevského autosalónu jsme neoprávněně opomněli koncept vyvinutý ve spolupráci s věhlasným studiem Italdesign. Vždyť by to mohl být právě VW Tex, který by mohl napovědět budoucí designový jazyk wolfsburgské automobilky a její plány na trhu malých h
A tak se alespoň dodatečně na skok k Volkswagenu Tex vrátíme. Italdesign pro Tex navrhl sympatickou kompaktní dvoudveřovou karosérii. Samotné jméno Tex pak pochází od italského komiksového hrdiny Texe Willera. Globálně auto Italdesign pojal tak, aby bylo dostatečně odvážné a přitom stále akurátní. Přední partie na první pohled neprozrazují žádnou příslušnost k VW Group, teprve až na ten druhý si všimnete charakteristické štěrbiny s logem mezi kapotou a nárazníkem. Zezadu je na tom Tex podobně, protože kromě velkého loga se vzhůru výklopné dveře svým zpracováním zcela vymykají. Místo rovných ploch je tu dlouhá táhlá křivka narušená vystoupeným spoilerem. Celkově auto vypadá velmi úhledně a sportovně zároveň. Vděčí za to výšce 1.355 mm, panoramatickému sklu zakouslému hluboko do střechy i demonstračním diskům průměru 19 palců.
Pokud jde o pohon, v případě konceptu Tex byla jako ideální varianta vybrána hybridní plug-in kombinace pojmenovaná Twin Drive. Ta zahrnuje čtyřválec 1.4 TSI a bateriemi poháněný elektromotor o výkonu 85 kW. Rozdělení rolí obou jednotek známé není, ale ví se, že by měly přenášet svou sílu výhradně na přední kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky a při společném záběru pomoci vozidlu ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund nebo k dosažení maximální rychlosti 220 km/h.