Abt si sáhnul na trh po produkčním faceliftu Volkswagenu Tiguan a předělal jej k obrazu svému. Motor má víc síly, kola větší průměr a vůbec Tiguan dostal všeho víc, než kolik mu zamýšleli nadělit ve fabrice. Bohužel ale taky za poněkud více peněz.
Nabídka modelů Volkswagen byla roku 2007 rozšířena o menší SUV Tiguan vyplňující mezeru mezi modely Golf Plus a Touareg. Záplata se na trhu ujala a prodejní čísla přesvědčila vedení, že tohle nebyl krok špatným směrem. Tiguan se těší pozornosti trhu, a tak v minulých měsících prošel po čtyřech letech mírným oživením. Pro německého předního ladiče Abt to byl jasný impuls k tomu, aby nezapomněl jít s dobou a oživil svůj katalog určený právě pro tento model.
Cesta započala vizuální úpravou sestávající z montáže vlastních disků typu DR, BR nebo CR. Všechna nabízená kola může zákazník objednat v rozpětí osmnáct až dvacet palců. Další v pořadí byla sada více či méně nápadných spoilerů od nového grilu masky až po výraznější nárazníky. Stran optiky ale Abt nikdy neříká poslední slovo a prakticky každý měsíc svou nabídku aktualizuje nějakou novinkou. Zmiňovali jsme nějaké úpravy motoru a měli jsme tím na mysli dvoulitrové TDI spolu s přeplňovanou čtrnáctistovkou. Zatímco naftovému agregátu pomohli v Abt vylepšit výkon ze 140 na 170 koní, benzínový motor se chlubí nárůstem ze 160 na 210 koní. V nabídce rovněž figuruje 2.0 TSI, které bude možné ladit ze standardních 210 na 250 koňských sil, což rozhodně není přehlédnutelná hodnota.